Sprawdź, co musisz zmienić w Prestashop w związku z dyrektywą Omnibus! 

Od początku 2023 roku obowiązywać zaczęły zasady zawarte w dyrektywie Omnibus. Zmiany mają chronić prawa konsumentów, a na przedsiębiorców nakładają nowe obowiązki. Dowiedz się, co musisz wprowadzić w swoim sklepie w systemie Prestashop! Zapraszamy do lektury! 

Na czym polega dyrektywa Omnibus?

Dyrektywa Omnibus ma na celu ochronę konsumentów przed nieuczciwymi praktykami ze strony przedsiębiorców. Przede wszystkim chodzi o przekłamane akcje promocyjne. Do tej pory niektóre przedsiębiorstwa na niedługo przed startem promocji podnosiły ceny swoich produktów, by na czas promocji obniżyć je do tej standardowej (sprzed podwyżki). Niekiedy przedsiębiorcy nie dokonywali żadnych zmian w cenach, a ogłaszali obniżki, których de facto nie było. Dyrektywa Omnibus nakłada na przedsiębiorców obowiązek informowania podczas promocji o najniższej cenie produktu, jaka obowiązywała przez ostatnie 30 dni. Dzięki temu konsument widzi, czy obecna cena jest faktycznie promocyjna. Jak każda zasada, i ta ma wyjątki – są nimi np. produkty z krótką datą przydatności lub produkty nowości.

Nieprzestrzeganie przepisów opisanych w dyrektywie Omnibus grozi karą pieniężną w wysokości 20 tysięcy złotych, natomiast trzykrotne niewywiązanie się z obowiązku może skutkować karą 40 tysięcy złotych.

Innym aspektem poruszanym w dyrektywie Omnibus jest obowiązek dbania o prawdziwość opinii wystawianych na stronach firmowych. Komentarze muszą pochodzić od rzeczywistych konsumentów, a przedsiębiorcy nie mogą usuwać opinii negatywnych.

Prestashop: dyrektywa Omnibus zobowiązuje Cię do wprowadzenia zmian w swoim e-sklepie!

Wejście w życie dyrektywy Omnibus nakłada na przedsiębiorców nowe obowiązki. Jeśli posiadasz sklep internetowy w systemie Prestashop – nasz zespół Prestamax może wyręczyć Cię z konieczności osobistego wprowadzenia zmian. Znamy rozwiązania, które pozwolą Ci wypełnić obowiązki przedsiębiorcy, do których zobowiązuje Cię dyrektywa Omnibus. 

Serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Obsługi. Zadzwoń: 601 503 301, +(22) 188 11 18 lub napisz e-mail: kontakt@prestamax.pl