Google Analytics 4 – dlaczego warto mieć to narzędzie w swoim sklepie internetowym?

GA4 to najnowsza odsłona Google Analytics. Obecnie działa równolegle z Universal Analytics, ale niedługo całkowicie ją zastąpi. W tym wpisie dowiesz się, co umożliwi Ci GA4 i jak zacząć z niego korzystać! Zapraszamy do lektury!

Czym jest GA4?

GA4, czyli Google Analytics 4, to najnowsza wersja platformy śledzącej od Google, która pozwala szczegółowo analizować dane dotyczące ruchu na stronach internetowych i w aplikacjach. Co zyskasz dzięki GA4?

  • będziesz w stanie zbierać dane o witrynie i aplikacji – byś mógł lepiej poznać ścieżkę klienta
  • otrzymasz dane oparte na zdarzeniach, nie na sesji
  • będziesz mógł/mogła konfigurować ustawienia prywatności – np. pomiar bez użycia plików cookie, a także modelowanie zachowań i konwersji
  • będziesz mógł/mogła korzystać z funkcji prognostycznych – one podpowiedzą Ci zalecane działania bez konieczności korzystania z niezrozumiałych modeli
  • otrzymasz opcje, które będą zachęcać użytkowników do działania w witrynie lub aplikacji – Google Analytics 4 integruje się
    bezpośrednio z platformami medialnymi
Innymi słowy, dzięki Google Analytics będziesz wiedział/a między innymi: jakie publikacje czy podstrony generują największy ruch, kim są Twoi użytkownicy, ilu ich jest, skąd przybywają na Twoją stronę internetową, jakie działania podejmują, będąc na Twojej stronie internetowej/w aplikacji, z jakich urządzeń korzystają. Te informacje – odpowiednio wykorzystane – mogą przełożyć się na efektywniejsze kampanie reklamowe i wyższe zarobki.
 

 GA4 w Twoim sklepie internetowym w systemie PrestaShop!

Chciał(a)byś w pełni wykorzystać potencjał Google Analytics 4 w swoim sklepie internetowym? Nasz zespół Prestamax to specjaliści, którzy bez problemu skonfigurują GA4 w Twoim sklepie online w systemie PrestaShop. Jeśli jesteś zainteresowany/a, zapraszamy do kontaktu z naszym Działem Obsługi Klienta! 

Zadzwoń: 601 503 301, +(22) 188 11 18 lub napisz e-mail: kontakt@prestamax.pl